MS Excel – zaawansowany

Szkolenie skierowane do kadry zarządzającej, analityków finansowych, pracowników działów analiz ekonomicznych oraz działów logistyki, wykorzystujących aplikację Microsoft Excel.

Korzyści z ukończenia kursu:

  • zdobycie umiejętności budowania zestawień oraz analizowania danych za pomocą funkcji i raportu tabel przestawnych.
  • efektywne wykorzystywanie arkuszy kalkulacyjnych Excel do pobierania, analizowania i prezentowania informacji.
  • zdobycie umiejętności optymalizacji decyzji finansowych, tworzenia modeli biznesowych oraz opracowywanie raportów przy wykorzystaniu narzędzi Microsoft Excel.
  • kameralne grupy max 10 osobowe

W programie m.in. zagadnienia:

1. Analiza
danych za pomocą funkcji

  • przegląd najważniejszych funkcji Excela
  • wstawianie i wykorzystywanie funkcji matematycznych i statystycznych
  • funkcje tekstowe, daty, czasu
  • funkcje finansowe
  • funkcje warunkowe „jeżeli”, „licz.jeżeli”, „suma.jeżeli”
  • profesjonalne adresowanie bezwzględne – ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek.
  • Zagnieżdżanie funkcji

2. Sposoby adresowania

  • adresy względne
  • adresy bezwzględne

3. Obiekty

  • Wykresy (typy wykresów, tworzenie i formatowanie wykresów)
  • Grafika (wstawianie i formatowanie grafiki)

4. Praktyczne
zastosowanie sortowania i filtrowania

  • Autofiltr
  • Korzystamy z filtrowania zaawansowanego
  • Jak sortować dane
  • Sortowanie wielu kolumn
  • Sortowanie wg list użytkownika

5. Najważniejsze
narzędzia analityczne

  • Do czego służą scenariusze?
  • Efektywne wykorzystanie sum częściowych
  • Konsolidacja danych,
  • Tekst jako kolumny – dzielenie tekstu na wyrazy
  • Autokonspekt i grupowanie danych
  • Sprawdzanie poprawności danych (w tym danych już nie istniejących)

6. Tabela
przestawna i wykresy przestawne

  • Zasady prawidłowego użycia tabel przestawnych: dobór pól, grupowania wg czasu, liczb i tekstów 
  • Przykłady analizy danych za pomocą tabel i wykresów przestawnych
  • Fragmentator – nowa metoda iltrowania danych

7. Zabezpieczamy
plik i arkusz kalkulacyjny Excel

  • Szyfrujemy pliki
  • Hasło do otwarcia pliku
  • Ochrona arkusza
  • Blokowanie komórek
  • Ukrywamy formuły Excel

8. Współpraca z
innymi aplikacjami

  • Import plików tekstowych
  • Łączenie się z bazą Access
  • Kwerenda WWW

9. TABELA PRZESTAWNA I WYKRESY PRZESTAWNE

  • Tworzenie makr
  • Edytowanie makr
  • Kopiowanie makr do innego dokumentu lub szablonu

10. Drukowanie danych

  • Zaawansowane opcje wydruku

Zajęcia na kursie prowadzą specjaliści z wieloletnim
doświadczeniem.

  • Liczba godzin – 24



Print Friendly, PDF & Email