Szkolenie skierowane do kadry zarządzającej, analityków finansowych, pracowników działów analiz ekonomicznych oraz działów logistyki, wykorzystujących aplikację Microsoft Excel.
Korzyści z ukończenia kursu:
- zdobycie umiejętności budowania zestawień oraz analizowania danych za pomocą funkcji i raportu tabel przestawnych.
- efektywne wykorzystywanie arkuszy kalkulacyjnych Excel do pobierania, analizowania i prezentowania informacji.
- zdobycie umiejętności optymalizacji decyzji finansowych, tworzenia modeli biznesowych oraz opracowywanie raportów przy wykorzystaniu narzędzi Microsoft Excel.
- kameralne grupy max 10 osobowe
W programie m.in. zagadnienia:
1. Analiza
danych za pomocą funkcji
- przegląd najważniejszych funkcji Excela
- wstawianie i wykorzystywanie funkcji matematycznych i statystycznych
- funkcje tekstowe, daty, czasu
- funkcje finansowe
- funkcje warunkowe „jeżeli”, „licz.jeżeli”, „suma.jeżeli”
- profesjonalne adresowanie bezwzględne – ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek.
- Zagnieżdżanie funkcji
2. Sposoby adresowania
- adresy względne
- adresy bezwzględne
3. Obiekty
- Wykresy (typy wykresów, tworzenie i formatowanie wykresów)
- Grafika (wstawianie i formatowanie grafiki)
4. Praktyczne
zastosowanie sortowania i filtrowania
- Autofiltr
- Korzystamy z filtrowania zaawansowanego
- Jak sortować dane
- Sortowanie wielu kolumn
- Sortowanie wg list użytkownika
5. Najważniejsze
narzędzia analityczne
- Do czego służą scenariusze?
- Efektywne wykorzystanie sum częściowych
- Konsolidacja danych,
- Tekst jako kolumny – dzielenie tekstu na wyrazy
- Autokonspekt i grupowanie danych
- Sprawdzanie poprawności danych (w tym danych już nie istniejących)
6. Tabela
przestawna i wykresy przestawne
- Zasady prawidłowego użycia tabel przestawnych: dobór pól, grupowania wg czasu, liczb i tekstów
- Przykłady analizy danych za pomocą tabel i wykresów przestawnych
- Fragmentator – nowa metoda iltrowania danych
7. Zabezpieczamy
plik i arkusz kalkulacyjny Excel
- Szyfrujemy pliki
- Hasło do otwarcia pliku
- Ochrona arkusza
- Blokowanie komórek
- Ukrywamy formuły Excel
8. Współpraca z
innymi aplikacjami
- Import plików tekstowych
- Łączenie się z bazą Access
- Kwerenda WWW
9. TABELA PRZESTAWNA I WYKRESY PRZESTAWNE
- Tworzenie makr
- Edytowanie makr
- Kopiowanie makr do innego dokumentu lub szablonu
10. Drukowanie danych
- Zaawansowane opcje wydruku
Zajęcia na kursie prowadzą specjaliści z wieloletnim
doświadczeniem.
- Liczba godzin – 24