Akademia dla menadżerów – style funkcjonowania i zarządzania zespołem na bazie metodologii Hogana

1. Rozpoczęcie szkolenia i wprowadzenie

  • Przywitanie uczestników.
  • Przedstawienie się przez trenera i przedstawienie programu szkolenia.
  • Przedstawienie się uczestników oraz zebranie ich oczekiwań co do treści szkolenia.
  • Kontrakt
  • Ćwiczenie integracyjne i budujące otwartość

2. Zjawiska w percepcji, komunikacji i współpracy wpływające na efektywność działania menedżerskiego

  • Miniwykład interaktywny „Percepcja – możemy się ze sobą nie zgadzać, a oboje będziemy mieli rację” – uświadomienie różnic i czynników oddziałujących na percepcję oraz uwrażliwienie na zjawiska w postrzeganiu/ocenianiu i ich konsekwencje dla jakości współpracy
  • Mini-wykład wprowadzający: mocne strony menedzerskie i obszary ryzyk wg metodologii HOGAN –
  • Ćwiczenie w podzespołach  – wstęp do stylów zarządzania omawianych w trakcie analizy grupowej testów HOGAN

3. Metodologia HOGAN a styl zarządzania

  • Moje mocne strony – autodiagnoza na bazie testu HOGAN HPI w następujących wymiarach:
  • Stabilność
  • Ambicja
  • Towarzyskość
  • Wrażliwość Interpersonalna
  • Systematyczność
  • Dociekliwość
  • Otwartość na Wiedzę
  • Moje ryzyka menedżerskie i ich wpływ na kształtowanie zespołów, relacji i osiąganie celów biznesowych autodiagnoza na bazie testu HOGAN HDS w następujących wymiarach:
  • Entuzjastyczny – Labilny Emocjonalnie
  • Przenikliwy – Podejrzliwy
  • Ostrożny – Zachowawczy
  • Niezależny – Zamknięty w Sobie
  • Skoncentrowany – Nieelastyczny
  • Pewny Siebie – Arogancki
  • Czarujący – Manipulujący
  • Ekspresyjny – Teatralny
  • Obdarzony Wyobraźnią – Fantazjujący
  • Staranny – Drobiazgowy
  • Zgodny – Oportunistyczny
  • Ćwiczenie i dyskusja w podzespołach Silne strony i obszary ryzyk  – uwrażliwienie na postrzeganie przeciwstawnego stylu reagowania

4. Współpraca, komunikacja i zarządzanie między osobami o różnych stylach

  • Ćwiczenie w podzespołach Jak się komunikować z osobami o różnych stylach, aby komunikacja była efektywna i bezkonfliktowa
  • Next practices – zebranie listy konkretnych praktyk i zachowań do wykorzystania przez uczestników w codziennej pracy we współpracy z osobami o różnych typach osobowości

5. Podsumowanie i zakończenie szkolenia

  • Ćwiczenie finałowe „Wspólne hasło” – podsumowanie dnia pracy wspólnym działaniem, wymagającym synchronizacji i wzajemnej komunikacji 
  • Podsumowanie indywidualne uczestników

Czas: 8h

Dla Kogo: Menadżerowie Średniego Szczebla, Zarządzający Zespołami Stacjonarnymi I Rozproszonymi, Kierownicy, Właściciele Firm

Cele szczegółowe szkolenia:

POGŁĘBIENIE, POSZERZENIE, ZDOBYCIE I UTRWALENIE WIEDZY Z ZAKRESU:

  • Analiza indywidualnych wyników  na bazie metodologii HOGAN
  • Natury percepcji oraz tego jak ważna jest ona w naszych relacjach z innymi
  • Warunków efektywnej komunikacji i współpracy z osobami reprezentującymi inne energie dominujące
  • Zjawisk w zakresie współpracy, takich jak zakłócenia, mechanizmy obniżające
    i podwyższające efektywność współpracy

ZDOBYCIE I DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI I ZDOLNOŚCI Z ZAKRESU:

  • Rozpoznawania stylów funkcjonowania innych ludzi na bazie metodologii HOGAN
  • Skutecznych strategii postępowania względem różnych od nas osób
  • Dostrojenia do osób o danym kolorze i zwiększania efektywnej komunikacji
  • Wglądu i samoświadomości zachowań podczas współpracy i komunikacji
  • Rozpoznawania mechanizmów w percepcji i komunikacji, w tym zakłóceń

Print Friendly, PDF & Email